Wednesday, August 8, 2007

Ko Phi Phi

Tiden etter vi er ferdige på jobb, og frem til jeg reiser fra Singapore (til Tokyo) skal jeg tilbringe på Ko Phi Phi som er en liten øy utenfor Krabi i Thailand.

Det blir en skikkelig budsjett-ferie, med billig fly fra Singapore (Tiger Airways, 400 kroner t/r) og backpacker-resort på selve Phi Phi (her snakker vi kanskje 25 spenn per pers per døgn). Det tar omtrent halvannen time med båt fra Krabi Town og ut til øyene. Phi Phi er kanskje best kjent for å være stedet hvor filmen The Beach (2000, med Leonardo di Caprio) ble spilt inn. Det er kanskje ikke like pent der som på Perhentian Islands i Malaysia, men det er mye enklere å reise dit.

Ko Phi Phi

Som dere ser på bildet kan det være ganske busy selv på en pitteliten øy som Phi Phi. Vi tar sikte på å ta inn på en resort som ligger utenfor "sentrum" (tarmen med strand på begge sider som dere ser på bildet). Her skal vi tilbringe noen dager med soling, snorkling, padling og lesing. Det skal bli digg å avrunde oppholdet i Singapore med litt skikkelig latmannsliv.

Inkludert Thailand og Japan blir listen over steder jeg har vært slik: Singapore, Malaysia (Tioman), Vietnam (Saigon), Thailand (Krabi/Phi Phi) og Japan (Tokyo). Det vil jeg si er god utnyttelse (når det kommer til reising) av de tre månedene jeg har vært her nede.. Det gikk dårlig med planene om å få med seg de aller mest eksotiske reisemålene i området. Det hadde vært kjekt med en tur til Kambodsja (til Phnom Pen eller Angkor Wat) og Burma - men det får heller står på ønskelisten til senere...

Lars

No comments: