Thursday, June 21, 2007

Office essentials

Det har gått tregt med postingen i det siste - dagene er bare så usannsynlig fulle for tiden. Jeg kan ikke skjønne hvor det har blitt av de 21 dagene som har gått siden jeg kom til Singapore.

Det ble lite reising forrige helg, det var ikke plass til oss på Bintan (Indonesia) og været var for dårlig til å henge på den lokale stranda i Singapore, så det ble shoppingtur i stedet. Det har blitt lite tid til soling, så jeg er stort sett like blek som da jeg kom.. Kjedelig. Det kan også ha en sammenheng med at jeg av en eller annen grunn har smurt meg med faktor 30 de gangene jeg faktisk har solt meg.

Vel.. Overskriften på bloggposten henger sammen med at jeg tok et fint bilde av kontorpulten min her om dagen.

Finn én feil.

Jeg fikk altså servert Tang (sjøgress?) av designeren vår. Det smakte egentlig litt som tørket fisk, bare mye søtere. Senere på dagen fikk jeg også tildelt visittkortene mine.


De øverste er fra jobb, og de nederste er noe vi ordnet før vi kom ned hit.


I går kveld (1800-2100) begynte vi med kurset som vi skal følge på NUS Business School. Vi har 5 dager på å hoste opp en forretningsidé som skal ha potensiale til å generere i størrelsesorden 50 millioner SGD (Singapore Dollar) i inntjening innen 5 år. 50 millioner SGD er 200 millioner norske kroner.

Med vi mener jeg en gruppe på 7 personer som består av meg selv, Snorre, Siw og Anders (som er den norske delen av gruppen) og Lam Yu Yolanda, Tan Han Ming og Zhang Xu som utgjør den Singaporske/Kinesiske delen av gruppen.

X

No comments: