Friday, June 8, 2007

En uke

I dag har jeg tilbragt en uke i Singapore, og det har dessverre ikke blitt tid til en eneste post. Programmet har vært tettpakket og tiden har gått sykt fort. Hvis du vil lese om hvordan de første dagene har vært så kan jeg anbefale Balders blogg.

I dag er siste runden med intervjuer - og det er flere spennende selskaper jeg kunne tenkt meg å arbeide for. I utgangspunktet har jeg mest kjennskap til Singular ID, men jeg må nok ta det som kommer av tilbud. Selskapene er naturlig nok interessert i å knytte til seg de menneskene med den mest relevante utdannelsen, og da er kanskje Fiskerifag et uvanlig utgangspunkt. Det blir spennende å se hva jeg ender opp med. Innen torsdag i neste uke skal alt være på plass med tanke på jobb.

I kveld kommer avslutningen på introduksjonsuken med en happening med Einstein, som er en norsk barne-tv stjerne her i Singapore. Etter bespisningen og introduksjonen til tv-produksjonsselskapet hans vanker det visstnok en guidet tur som det går gjetord om i det norske miljøet i Singapore. Turen skal visstnok introdusere oss til "the dark side of Singapore". Mer om det i morgen...

Så en liten bildekavalkade fra den første uken her. Jeg har som sagt ikke hatt tid til å skrive noe om hva vi har gjort, men igjen - les Balders blogg for en oppdatering på det.


What? Søppel på gaten i Singapore?


Utsikt fra Sjømannskirken. Det du ser er en liten brøkdel av havnen i Singapore som er den største i verden hvis man regner tonnasje per år. En fjerdedel (!) av all raffinerikapasiteten i verden ligger også her.

Undertegnede med Sentosa Island i bakgrunnen.


Sjømatmiddag bestående av i alt 8 retter (Chinese cuisine), hvor hovedretten bestod av Pepper Crab som er en lokal spesialitet. Havnen er stappfull av båter.


No comments: